tirsdag 3. mars 2009

Pancake day og Lent(faste), men ingen bollesøndag..

Forrige uke gikk vi inn i fastetida. Her i landet er det ikke mye fastelavnsboller å skue på søndagen, noe som har ført til at jeg nå har hatt lyst på boller i over en uke, men siden de ikke selger boller i butikken blir jeg evt nødt til å lage de selv. De har derimot store mengder pannekaker på Mardi Gras, Fete-tirsdag eller Pancake day som "de sier her"! Tradisjonen med gi opp et gode for faste er også (fremdeles) vanligere her enn det er i Norge(selvom det ikke nødvendigvis er av religiøse grunner nå lenger). I min leilighet gjorde vi det til en 'greie' at alle skulle gjøre dette, så for min del er det null is og sjokolade frem til påske, andre ting som folk har gitt avkall på er røyking(varte ikke så lenge), ost, ketchup, kjøtt og junk food(kan man si søplemat på norsk?) alt etter hva forskjellige vil anse å være et 'offer'å leve uten. Kan jo i farten nevne at jeg kommer hjem 4 april og har ferie til den 26. over 3 uker påskeferie:D

1 kommentar:

  1. Hei :) hørres ut som du har det bra i wales! det går fint ann å si søppelmat på norsk, har hørt det ved flere annledninger. synd du ikke fikk noe bolle på bollesøndag, men haha, å leve uten ost en måned var løye.

    SvarSlett